Moje pierwsze książkowe wyzwanie - 7ReadUp!

Od dawna próbuję spiąć cztery litery i więcej czytać. Niestety, nie jest to takie łatwe, jakby się mogło wydawać... Minęła już ponad połowa obecnego roku, a do tego wielkimi krokami zbliża się powrót do szkoły. Byłam przekonana, że wakacje będą czasem odrodzenia się mojej czytelniczej pasji, którą zagubiłam ponad rok temu. Niestety. Jestem w trakcie czytania drugiej książki w wakacje. No aż mi wstyd. Dlatego bardzo się ucieszyłam, kiedy dowiedziałam się o 7ReadUp, czyli książkowym maratonie czytelniczym! Stworzyła go Martha z Kanału Wybredna Maruda (tutaj znajdziecie jej film o tym wyzwaniu), a polega on na tym, że przez siedem dni mamy przeczytać tyle książek, żeby suma ich grzbietów wynosiła 7 cm. Ale to tylko ta prostsza wersja ;). Dodatkowo można zdecydować się na wersję hard, w której każdą z książek musimy przyporządkować do podanego słowa kluczowego. Jedną książkę możemy przydzielić do jednego lub kilku słów, co dla mnie jest ogrooooomnym ułatwieniem XD.

7ReadUp trwa w najbliższym tygodniu, czyli od 21 do 27 sierpnia. Postanowiłam więc podzielić się tym wyzwaniem z najbardziej książkową osobą jaką znam, czyli Martą oraz zdemotywowaną blogerką Gabrysią, którą chciałabym "obudzić" do napisania posta o tym wyzwaniu :) Mam nadzieję, że dziewczyny zdecydują się na przyjęcie nominacji (a macie na to bądź co bądź niewiele czasu XD), a tymczasem przejdę do pokazania Wam swojego TBR:
1. Zawisnąć - "Upadli" Lauren Kate - jest o aniołach, a anioły "zawisają" nad ziemią, np. kiedy latają
2. Gdziekolwiek - "Trzy metry nad niebem" Federico Moccia
3. Paraliżować - "Jezioro osobliwości" Krystyny Siesickiej - nie przeczytałam, gdy była lekturą, ale z tego co pamiętam z lekcji, jest o narkotykach, a one czasem "paraliżują" xd
4. Klasyczny - "Uprowadzona" Lucie Christopher - już z opisu z okładki dowiadujemy się, że główna bohaterka zakocha się w swoim oprawcy. Czyż nie jest to "klasyczny" początek miłości?
5. Sprawa - Luce, bohaterka "Upadłych", aby znaleźć się w miejscu, w którym toczy się akcja książki, miała "sprawę" w sądzie
6. Powstawać - już nie powstaje, ale powstał film na podstawie "Trzech metrów..."
7. Ważniak - znów powracamy do "Upadłych", bo jej bohater Daniel często zgrywa "ważniaka" :P
8. Neurologia - ponownie "Jezioro osobliwości" - być może po narkotykach można mieć problemy neurologiczne... ;)
9. Wygotowywać - tu było mi najtrudniej coś wymyślić, ale w końcu wpadłam na pomysł, że w "Uprowadzonej" Gemma piła na lotnisku kawę, do której ktoś musiał wcześniej "wygotowywać" wodę XDD
10. Niewyżyty - Hache często jeździł na motorze w filmie, może w książce też jest taki "niewyżyty"?


"Upadłych" i "Uprowadzoną" już wcześniej zaczęłam, więc liczę je od miejsc, w których skończyłam. Tym właśnie sposobem uzyskałam prawie idealne 7 cm!


Za tydzień napiszę podsumowanie. Oby udało mi się wygrać z lenistwem!
Do następnego :*


11 komentarzy:

  1. Cieszę się, że bierzesz udział w 7ReadUp'ie i życzę ci powodzenia ! :)
    A co do ''Jeziora osobliwości'' to mnie się bardzo podobało, chociaż nie było moją lekturą szkolną. Sięgnęłam po nie z czystej ciekawości :)
    Pozdrawiam i mocno ściskam :*
    Karolina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie! Też trzymam za Ciebie kciuki, oby się nam udało ;) :*

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. 7ReadUp?
    Inspirująca akcja! :)
    Wybrałaś imponujące tytuły do wyzwania :)
    Powodzenia zatem!

    MadameBooklet

    https://madamebooklet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Ci za nominację<3<3 Noo,ale chyba nie odpowiem, mam nadzieję iż będzie mi to wybaczone:*
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem i wybaczam ;) W każdym razie liczę na ewentualne przywoływanie mnie do porządku, gdybym dostała kryzysu w tym tygodniu XD Dzięki ;*

      Usuń
  5. W tamtym roku próbowałam przeczytać coś na wyzwaniu Bookathonu (nie wiem czy dobrze napisałam xD) jednak nic nie wyszło i zniechęciłam się do tego typu wyzwań. Osobiście zrobiłam natomiast wakacyjne wyzwanie, lecz ono też powoli mi nie wychodzi.

    Życzę jednak, aby tobie to wyzwanie wyszło :)

    Pozdrawiam!

    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może uda Ci się następnym razem ;) Dziękuję i też pozdrawiam :*

      Usuń
  6. Ja już się w to nie bawię, mam wrażenie, że takie wyzwania bardziej mnie zniechęcają do czytania :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się okazało mi dodają motywacji na początku, a potem wychodzi jak zwykle, więc znam ten ból :/ Ale po pełne wyjaśnienie zapraszam do kolejnego posta, który już za moment ;)

      Usuń

Hej! Skoro już tu jesteś - zostaw komentarz :) To zmotywuje mnie do dalszego pisania.
Jeśli masz bloga, zostaw linka, a z chęcią na niego zajrzę! :)

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.