Moje top3 z preselekcji #3

To już koniec naszej preselekcyjnej przygody w tym roku! Od kilku dni w najlepsze trwają pierwsze próby do właściwej Eurowizji, więc czas najwyższy coś o niej opowiedzieć. Ale najpierw skończę to, co zaczęłam. Oto ostatni post preselekcyjny z 2017 roku. 

UKRAINA

1. Melovin - "Wonder"

2. TAYANNA - "I love you"

3. KUZNETSOV - "Deep shivers"

Ostatni post zaczynamy od tegorocznego gospodarza konkursu, czyli Ukrainy. Długo się wahałam, czy wolę Pana Kolorowe Włosy i Oczy, czy Krzyczącą Jesień (rosyjskojęzyczna wersja "I love you" to "Осень" - "Osen", czyli jesień). Gdyby TAYANNA wystąpiła z oryginalną wersją piosenki (czyli właśnie "Осень"), bez dwóch zdań byłaby moją zwyciężczynią. Jednak "I love you" jest trochę przekombinowane, a występ w finale Vidbiru mnie przytłoczył, szczególnie znana nam z "Love Love Peace Peace" zmiana ubioru w trakcie występu (ci, którzy nie pamiętają tego cudu Eurowizji mogą obejrzeć go tutaj). Występ Melovina był prosty i chyba tym ujął mnie bardziej.
FAKTYCZNY ZWYCIĘZCA: O.Torvald - "Time"


ŁOTWA

1. The HIQ - "Tayu ot lyubvi"

2. Triana Park - "Line"

3. The Ludvig - "I'm In Love With You" 

Jak coś jest po rosyjsku, to oczywiście kradnie moje serce. A jeśli do tego jest z kraju, z którego rosyjskiego bym się nie spodziewała, no to jestem w totalnym zachwycie. Jak widać, od tej reguły wyjątków na razie nie ma :D
FAKTYCZNY ZWYCIĘZCA: Triana Park - "Line"

LITWA

1. Aistė Pilvelytė - "I'm like a Wolf"

2. Greta Zazza - "Like I Love You"

3. Paula - "Let U Go"

Litwa zrobiła sobie największą krzywdę ze wszystkich krajów (ex aequo ze Słowenią, o której niżej). Miała dwie wspaniałe piosenki, które nie dość, że miałyby zagwarantowany finał, to jeszcze zdobyłyby miejsce przynajmniej w top 15. Pamiętam ten moment, gdy weszłam na wikipedię sprawdzić, kto wygrał litewskie preselekcje. Pierwszy raz na oczy zobaczyłam ten zespół, naprawdę nigdzie nie pisano o nich. Od razu zaczęłam szukać piosenki, no i przyznam, że byłam w niemałym szoku. Tak durnej i dziwnej piosenki, która na dodatek zostaje w głowie i za Chiny Ludowe nie chce z niej wyjść, jak żyję nie słyszałam. Litwinom chyba spodobała się wizualizacja trąby powietrznej wylatującej z podłogi... Na szczęście na kijowskiej scenie hologramy ani tego typu dziwactwa nie są możliwe, ale kto wie, co wymyślą członkowie zespołu Fusedmarc. Jedno jest pewne - w finale to ich nie zobaczymy.
FAKTYCZNY ZWYCIĘZCA: Fusedmarc - "Rain of Revolution"

SŁOWENIA

1. BQL - "Heart of Gold"

2. Raiven - "Zažarim"

3. Nika Zorian - "Fse"

Tak jak już wyżej wspomniałam, MASAKRA. Słowenia straciła swoją jedyną szansę na bycie w top 5... Nikt nie spodziewał się, że wygra koleś, który raz już na Eurowizji w Kijowie był (2005 r.). Szanowny pan Naber sam przyznał, że piosenka, z którą startował w EMA była napisana... 10 lat temu (!). To zdecydowanie słychać. Utwór jest bardzo staromodny, a po revampie stał się jeszcze gorszy. Duet młodych braci, który jest u mnie na pierwszym miejscu niestety nie planuje powrotu na preselekcyjną scenę. A szkoda, bo chłopaki mają naprawdę fajny styl, który mi wcale nie kojarzy się z alpejską Słowenią, a ze słoneczną Hiszpanią na przykład. 
FAKTYCZNY ZWYCIĘZCA: Omar Naber - "On My Way"

WIELKA BRYTANIA

1. Holly Brewer - "I Wish I Loved You More"

2. Olivia Gracia - "Freedom Hearts"

3. Lucie Jones - "Never Give Up On You"

FAKTYCZNY ZWYCIĘZCA: Lucie Jones - "Never Give Up On You"

ISLANDIA

1. Aron Hannes - "Tonight"

2. Svala - "Paper"

3. Hildur - "Bammbaramm"

FAKTYCZNY ZWYCIĘZCA: Svala - "Paper"

ESTONIA

1. Whogaux & Karl Kristjan feat. Maian - "Have You Now"


2. Koit Toome & Laura - "Verona"

3. Daniel Levi - "All I Need"

FAKTYCZNY ZWYCIĘZCA: Koit Toome & Laura - "Verona"

SZWAJCARIA

1. Timebelle - "Apollo"

2. Ginta Biku - "Cet Air La"

3. Freschta - "Gold"

FAKTYCZNY ZWYCIĘZCA: Timebelle - "Apollo"



Oprócz tych krajów preselekcje były jeszcze w Norwegii, Albanii, Portugalii, Gruzji, Danii, Rumunii, Malcie, Niemczech, Grecji, Armenii i Izraelu (w dwóch ostatnich wybierano tylko artystę, piosenka była tworzona potem). I tak dałam za dużo krajów XDD. Teraz pozostaje tylko czekać na następny post, tym razem o oficjalnych piosenkach - moje top 42 (43).
Jak zawsze piszcie wasze ulubione piosenki z tego posta w komentarzach :D
Do następnego ;*

2 komentarze:

  1. Kocham czytac Twoje posty, ale o tym chyba już wiesz ♡
    Czekam na Twoje top:*
    Po raz kolejny-motywacji! Jak widać ostatnio podziałało xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, dziękuję ;*
      Miło by było, gdybyś nie tylko ty kochała je czytać i komentować XDDD Ale dobrze, że jesteś tu i to robisz :**

      Usuń

Hej! Skoro już tu jesteś - zostaw komentarz :) To zmotywuje mnie do dalszego pisania.
Jeśli masz bloga, zostaw linka, a z chęcią na niego zajrzę! :)

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.