Moje TOP3 z preselekcji #1

Cześć kochani :)
Znamy już coraz więcej piosenek z tegorocznej Eurowizji. Na YouTube wzrasta liczba tzw. topek, czyli filmików, w których osoby z różnych krajów pokazują, które piosenki lubią mniej, a które mają według nich większe szanse na wygraną. Ja postanowiłam zrobić swoją topkę dopiero po 13 marca, czyli ostatecznej dacie opublikowania piosenek. A na razie łapcie post z moimi zwycięzcami z preselekcji, które już się odbyły :)

POLSKA

1. Isabell Otrębus-Larsson - "Voiceless"

,

2. Carmell - "Faces"

3. Lanberry - "Only Human"

Piosenka "Voiceless" jest czymś, czego Polska jeszcze nigdy nie zaprezentowała na Eurowizji, a w końcu powinna. Jest to najbardziej typowy dla tego konkursu styl. Chwytliwa melodia, młoda dziewczyna z mocnym głosem... Czego chcieć więcej? Po dłuższym przesłuchaniu zaczęłam się zastanawiać, czy tekst o poważnej tematyce, o "naładowanym pistolecie" nie jest za bardzo "Love Love Peace Peace". Występ Isabell był dosyć statyczny, ale szwedzki team, który za nią stał na pewno wymysliłby coś dobrego na scenę w Kijowie. Ale ogólne wrażenie moim zdaniem piosenka pozostawia dobre. Mam nadzieję, że Isabell powróci do Krajowych Eliminacji z równie dobrą piosenką. Słyszałam też opinie, że "Voiceless" jest "wyrzutkiem" z Melodifestivalen (szwedzkich preselekcji), ale osobiście nie sądzę, że zamiast tak przyjemnej piosenki zostałaby dopuszczona "Du får inte ändra på mig", którą mogliśmy usłyszeć w czwartym półfinale i której, moim zdaniem, nie da się słuchać. Ale to są Szwedzi, nikt nie przewidzi, co im się urodziło w głowach ;) 
Carmell zdobyła najwyższą notę dziesięciu punktów od widzów nie bez przyczyny. Miała zdecydowanie najlepszy występ na żywo. Trochę brakowało mi mocniejszego momentu, "pierdzielnięcia" w zwrotkach, ale tak jak i Isabell, tak i pani Małgosi życzę powrotu na scenę KE :)
FAKTYCZNY ZWYCIĘZCA: Kasia Moś - "Flashlight"

FINLANDIA

1. Emma - "Circle of light"


2. Lauri Yrjölä - "Helppo elämä"

3. Zühlke - “Perfect Villain”

Emma w występie na żywo miała problemy techniczne, co przekreśliło jej szanse na wygraną UMK. Wykonywała swoją piosenkę jako pierwsza, więc mógł też zjeść ją stres. Gdyby jednak wygrała, zdecydowanie byłaby typowana do wygranej całego konkursu. Dla mnie ta piosenka pozostanie jednym z hitów stycznia Szkoda, że szybko zapomina się o piosenkach, które nie wygrały. Mam nadzieję, że nie stanie się tak z "Circle of light", bo jest naprawdę świetną kompozycją, a sama Emma cudowną osobą, co można było zobaczyć w wywiadach.
"Helppo elämä" to jedyna piosenka po fińsku w tym roku. Podobał mi się występ na żywo, ale i tak chętniej wracam do teledysku. Ostatecznie Lauri zajął trzecie miejsce od końca, według mnie całkowicie niezasłużenie.
“Perfect Villain” jest chyba największym zaskoczeniem dla mnie samej w tym poście. Piosenki słucha się przyjemnie, ale występ na żywo to było naprawdę coś. Pobudził całą piosenkę do życia, a głos Zühlke był najlepszym głosem wieczoru. Słabym punktem jest na pewno tekst, ale jak widać Finom to nie przeszkadzało - zajęła zaszczytne, drugie miejsce.
FAKTYCZNY ZWYCIĘZCA: Norma John - "Blackbird"

WĘGRY

1. Spoon 21 - "Deák"

2. Totova & Freddie Shuman feat. Lotfi Begi - "Hosszú Idők"

3. Joci Pápai - "Origo"

Wszystkie piosenki w moim TOP3 z Węgier są po węgiersku - sama się po sobie tego nie spodziewałam ;)
Myślę, że nie będę wiele tu pisać - emocje mi już opadły i nie jestem już tak wściekła jak od razu po pierwszym półfinale (z którego do finału nie weszli Spoon 21) i finale (do drugiej części nie weszła Totova). Wszystkie trzy piosenki uwielbiam, ale wszystkie trzy występy na żywo nie były pełne, we wszystkich czegoś mi brakowało. Moje drugie i trzecie miejsce utrzymane są w podobnym stylu, takim romskim, cygańskim i zdecydowanie ma to swoją magię. "Deák"natomiast to propozycja bardzo nowoczesna i na 100% dostałaby mój głos w finale (do którego na pewno by weszła), bo niestety Polska i Węgry nie sa w tym samym półfinale. 
FAKTYCZNY ZWYCIĘZCA: Joci Pápai - "Origo"

BIAŁORUŚ

1. Nuteki - "Take My Heart"

2. NAVI - "Historyja majho zyccia"

3. Nikita Hodas - "Voices in my head"

Już po pierwszym przesłuchaniu "Take My Heart" wiedziałam, że to jest to. Białoruś z tą piosenką miałaby zapewnione miejsce w finale. Postanowiłam posłuchać więcej piosenek zespołu Nuteki i kliknęłam w pierwszą pod "Take My Heart", która była po białorusku. Słucham, słucham, myślę, że słyszałam już gdzieś podobną piosenkę... No i pojawił się refren! To była piosenka, której słuchałam przed chwilą. Pomyślałam, że byłoby świetnie, gdyby w preselekcjach pojawiła się wersja dwujęzyczna utworu. Oglądam już sobie "Evrovidenie". No i znowu - słucham, słucham... Skończył się pierwszy refren. I ku mojemu zaskoczeniu wokalista zaczął śpiewać po białorusku <3
FAKTYCZNY ZWYCIĘZCA: NAVI - "Historyja majho zyccia"

Cztery kraje na początek chyba wystarczą, bo zaraz zaczyna się wspomniany wcześniej czwarty półfinał Melodifestivalen. Dajcie znać w komentarzu, która z dzisiejszych piosenek spodobała się wam najbardziej.
Do następnego! <3

3 komentarze:

  1. Widzę, że nasze Top3 Polski wygląda podobnie na 3 miejsce zasłużyła też Agata Nizińska;) Mi nahbardziej spodobała się Twoja ulubiona piosenka z Finlandii♡

    OdpowiedzUsuń

Hej! Skoro już tu jesteś - zostaw komentarz :) To zmotywuje mnie do dalszego pisania.
Jeśli masz bloga, zostaw linka, a z chęcią na niego zajrzę! :)

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.